Säg hej till Karin Forsman, vår nya projektledare

Sedan 21 augusti är Karin Forsman vår nya projektledare för projektet ”På väg mot jämställda och attraktiva kommuner”.

Karin har under de senaste tre åren varit anställd vid Övertorneå kommun där hon arbetat som utvecklingsledare för skola och förskola samt varit chef för två verksamheter inom Barn- och utbildningsförvaltningens område.

- Jag kommer från Överkalix men i och med det nya jobbet har jag och min familj flyttat till Luleå. Luleå som stad är dock inte ny för mig eftersom jag bott här under gymnasietiden och även studerat till ämneslärare vid Luleå tekniska universitet.

Vid Norrbottens Kommuner är Karin projektledare för det treåriga projektet ”På väg mot jämställda och attraktiva kommuner” som ska bidra till att verka för ett jämställt samhälle. Projektet erbjuder ett kunskapsstöd och processtöd för att konkretisera den europeiska jämställhetsdeklarationen i fem kommuner i Norrbotten.

- Eftersom jag arbetat med jämställdhetsfrågor inom skolan känns området inte helt nytt, men mitt nya uppdrag innebär att jag kommer att arbeta med jämställdhet på ett mer övergripande plan. Det känns både roligt och spännande och jag ser fram emot att träffa och starta upp arbetet med de kommuner som ska delta.

I grunden är Karin utbildad lärare och har främst undervisat i franska och engelska. Hon har på senare år studerat vidare vid Karlstads universitet och har en filosofie magisterexamen i Pedagogiskt arbete.

- Min största drivkraft i min yrkesroll är kreativitet och jag intresserar mig särskilt för ledarskap, utvecklings- och förändringsfrågor.

Vi hälsar Karin varmt välkommen till Norrbottens Kommuner!

Karin Forsman
Projektledare jämställdhet